• POMOC MATERIALNA O CHARAKTERZE SOCJALNYM DLA UCZNIÓW – STYPENDIA I ZASIŁKI SZKOLNE

          • https://bip.um.pruszkow.pl/artykul/92/65/stypendia-i-zasilki-szkolne

            W nowym roku szkolnym 2024/2025 uczniowie zamieszkujący teren Gminy Miasto Pruszków, znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej będą mogli skorzystać z pomocy w postaci stypendium szkolnego. 

            Pomoc taka przysługuje:

            ·     uczniom szkół publicznych i niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych dla młodzieży i dla dorosłych oraz słuchaczom kolegiów pracowników służb społecznych – do czasu ukończenia kształcenia, nie dłużej jednak niż do ukończenia 24. roku życia,

            .    wychowankom publicznych i niepublicznych ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych – do czasu ukończenia realizacji obowiązku nauki,

            ·     uczniom szkół niepublicznych nieposiadających uprawnień szkół publicznych dla młodzieży i dla dorosłych – do czasu ukończenia realizacji obowiązku nauki.

            Stypendium szkolne będzie mógł otrzymać uczeń znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej, wynikającej z niskich dochodów na osobę w rodzinie, w szczególności, gdy w rodzinie występuje: bezrobocie, niepełnosprawność, ciężka lub długotrwała choroba, wielodzietność, brak umiejętności wypełniania funkcji opiekuńczo-wychowawczych, alkoholizm lub narkomania, a także gdy rodzina jest niepełna lub wystąpiło zdarzenie losowe.

            Miesięczna wysokość dochodu na osobę w rodzinie ucznia uprawniająca do ubiegania się o stypendium szkolne nie może być większa niż kwota 600,00 zł netto.

            Wnioskodawcy przedstawiają uzyskany dochód rodziny z miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku tj. z sierpnia 2024 r., a w przypadku utraty dochodów z miesiąca, w którym wniosek został złożony.

            Termin składania wniosków o przyznanie stypendium: od 1 do 15 września 2024r.
            W przypadku uczniów uczęszczających do szkoły podstawowej, której organem prowadzącym jest Gmina Miasto Pruszków, wniosek należy złożyć do tej szkoły. 
            Jeżeli szkoła znajduje się w innej miejscowości, lub której Gmina Miasto Pruszków nie jest organem prowadzącym, to wniosek należy złożyć w Urzędzie Miasta Pruszkowa, ul. Kraszewskiego 14/16, Pruszków.

            Formą pomocy materialnej dla ucznia jest także zasiłek szkolny. Zasiłek szkolny może być przyznany uczniowi znajdującemu się przejściowo w trudnej sytuacji materialnej np. z powodu zdarzenia losowego takiego jak śmierć rodziców lub opiekunów prawnych wspólnie zamieszkujących, ciężkiego wypadku ucznia powodującego uszczerbek na zdrowiu, nagłej lub nieuleczalnej choroby ucznia lub rodzica.

            Podstawa prawna:

            Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. 2024.750).

            Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. 2023.901 ze zm.)

             

            Do pobrania:

            Klauzula_informacyjna.docx

            WNIOSEK_STYPENDIUM_SZKOLNE_WED_aktualny_2023.docx

            oswidczenie_o_braku_dochodow.docx

          • Rozpoczęcie roku szkolnego

          • Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2024/2025 odbędzie się w poniedziałek 2 września 2024 r.

            według następującego porządku: 

            • klasy 7-8 - godz. 8:30
            • klasy 4-6 - godz. 9:30
            • klasy 0-3 - godz. 10:30

            Uroczystość rozpocznie się na sali gimnastycznej w budynku głównym,

            przy ul. Jasnej 2  

            Po oficjalnej części klasy wraz z Wychowawcami przejdą do sal lekcyjnych.  

             

            Klasa "0" rozpoczyna zajęcia dnia 2 września 2024 r.

            Oddział przedszkolny pracuje w godzinach 7:00 - 17:00

             

            Uczniów klasy I prosimy o przybycie 15 minut wcześniej na plac przed głównym wejściem do budynku szkoły SP2.  

             

            Zebrania dla klas 0 – III odbędą się w dniu 2 września 2024 o godz. 18:00 w głównym budynku SP2.  

             

            Listy przydziału do klas I zostaną wywieszone po godzinie 14.00, w dniu 20 sierpnia 2024, w gablocie przy wejściu głównym do SP2 oraz w budynku Domu Katechetycznego.

             

            Wyprawka dla uczniów klas 0 – III znajduje się w gablotach i przy wejściu do obu budynków Szkoły.

          • Nagrody Marszałka Województwa Mazowieckiego

          • https://mazovia.pl/pl/bip/komunikaty/nagrody-marszalka-wojewodztwa-mazowieckiego-dla-dzieci-i-mlodziezy-szczegolnie-uzdolnionych.html

            Samorząd Województwa Mazowieckiego przystępuje do realizacji zadania pn. „Nagrody Marszałka Województwa Mazowieckiego dla dzieci i młodzieży szczególnie uzdolnionych”.

            Regulamin przyznawania nagród Marszałka Województwa Mazowieckiego dla dzieci i młodzieży szczególnie uzdolnionych został przyjęty uchwałą nr 29/24 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 25 czerwca 2024 r.

            Nagrody przyznawane będą uczniom szkół podstawowych i ponadpodstawowych pobierający naukę w szkołach, których siedziba znajduje się na terenie województwa mazowieckiego, którzy w roku szkolnym 2023/2024 uzyskali co najmniej tytuł finalisty konkursu, olimpiady lub turnieju na szczeblu ponadwojewódzkim/ogólnopolskim lub międzynarodowym, wskazane w:

            1. obowiązującym na dzień składania wniosku wykazie zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, o którym mowa w art. 148 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 737) lub
            2. obowiązującym na dzień składania wniosku komunikacie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania w sprawie wykazu olimpiad przedmiotowych przeprowadzanych z przedmiotu lub przedmiotów objętych egzaminem ósmoklasisty lub egzaminem maturalnym, turniejów lub olimpiad tematycznych związanych z wybranym przedmiotem lub dziedziną wiedzy, o którym mowa w art. 44 zzzw. ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2024 r. poz. 750).

            Nagrody będą przyznawane w dwóch kategoriach: „uczeń szkoły podstawowej” i „uczeń szkoły ponadpodstawowej”. Wysokość nagrody uzależniona jest od liczby uzyskanych punktów, przy czym w przypadku osiągnięć z więcej niż jednej olimpiady/konkursu/turnieju, punkty za osiągnięcia sumuje się.

            Wymagane dokumenty:

            • wypełniony wniosek wraz z oświadczeniami i klauzulą informacyjną (wniosek wypełniany jest przy wykorzystaniu formularza udostępnionego na stronie internetowej Urzędu); wniosek_nagrody_marszalka_oswiadczenia_i_klauzula.docx
            • zaświadczenie ze szkoły potwierdzające, że wnioskodawca jest uczniem danej szkoły w roku szkolnym 2023/2024;
            • kopie dokumentów potwierdzających uzyskanie przez ucznia tytułu finalisty lub laureata poświadczone za zgodność z oryginałem przez wnioskodawcę.

            Nabór wniosków

            rozpoczyna się 16 sierpnia 2024 r. i trwa do 30 sierpnia 2024r. O dotrzymaniu terminu przekazania wniosku wraz z dokumentami decyduje data wpływu do Urzędu. Wnioski złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

            Sposób składania dokumentów:

            Wniosek wraz z załącznikami w zaklejonej kopercie opatrzonej dopiskiem „Nagrody Marszałka Województwa Mazowieckiego dla dzieci i młodzieży szczególnie uzdolnionych” można składać:

            1. osobiście w punktach kancelaryjnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie, albo
            2. przesłać za pośrednictwem operatora pocztowego na adres Urzędu: ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa.

            Szczegółowe informacje dotyczące Nagrody Marszałka Województwa Mazowieckiego dla dzieci i młodzieży szczególnie uzdolnionych można uzyskać pod nr tel. 22 59 79 439 oraz 22 59 79 426.

            wniosek_nagrody_marszalka_oswiadczenia_i_klauzula.docx

            regulamin_nagrody_marszalka_dla_uczniow_szczegolnie_uzdolnionych.pdf

          • Stypendia Prezydenta Miasta Pruszkowa

          • Szanowni Państwo,

            Przypominamy o możliwości składania wniosków o przyznanie Stypendium

            Prezydenta Miasta Pruszkowa.

            Stypendium ma charakter motywacyjny i przyznawane jest za szczególne

            osiągniecia

            * naukowe

            * artystyczne

            * sportowe

            uczniom klas I - VIII pruszkowskich szkół podstawowych.

            Szczegółowe warunku przyznania stypendium określone są regulaminem,

            który został wprowadzony w życie Uchwałą Rady Miasta Pruszkowa. Dostępny w zakładce "Dokumenty Szkolne"

            W celu uzyskania stypendium za osiągniecia w roku szkolnym 2023/2024

            należy złożyć wniosek w kancelarii Urzędu Miasta Pruszkowa,

            w terminie do 10.06.2024 r.

          • Sukces Mateusza

          • W dn. 20.05.2024 r. w siedzibie MSCDN odbyło się podsumowanie etapu ponadwojewódzkiego XXIX Ogólnopolskiego Konkursu Historycznego im. majora Marka Gajewskiego Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego w latach 1768-1864. Od Konfederacji Barskiej do Powstania Styczniowego. Za Wolność Waszą i naszą połączone z wręczeniem laureatom zaświadczeń.

            Wśród laureatów znalazł się uczeń naszej szkoły Mateusz Żochowski, któremu gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

          • Rekrutacja na rok szkolny 2024/25

          • Rekrutacja do Oddziału przedszkolnego (zerówka) oraz do klasy pierwszej odbywać się będzie całkowicie w formie elektronicznej. Wszystkie niezbędne informacje znajdziecie Państwo na stronie Urzędu Miasta Pruszkowa.

            https://pruszkow.rekrutacje.edu.pl/

            Rekrutacja do oddziałów przedszkolnych (klasy 0) w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Pruszków
            na rok szkolny 2024/2025

             

            Dzieci sześcioletnie (urodzone w 2018 roku) obowiązane są odbyć roczne przygotowanie przedszkolne w przedszkolu, oddziale przedszkolnym zorganizowanym w szkole podstawowej lub innej formie wychowania przedszkolnego. Obowiązek ten rozpoczyna się z początkiem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 6 lat.

            Rekrutacja do oddziałów przedszkolnych w publicznych szkołach podstawowych odbywać się będzie w terminie:

            • od 4 marca 2024 r. od godz. 8.00
            • do 15 marca 2024 r. do godz. 16.00

            Rekrutacja będzie prowadzona elektronicznie.

             

            W roku szkolnym 2024/2025 oddziały przedszkolne (kl.„0”) utworzone zostaną w następujących szkołach podstawowych:

             

            Szkoła Podstawowa Nr 1

            im. Józefa Piłsudskiego

            ul. Topolowa 10

            22 758 63 52

            DYREKTOR

            Ewa Nowicka

             

            Szkoła Podstawowa Nr 2

            im. Kornela Makuszyńskiego

            ul. Jasna 2

            22 758 79 74

            501 525 025

            DYREKTOR

            Marek Śrębowaty

             

            Szkoła Podstawowa Nr 3

            im. Miry Zimińskiej Sygietyńskiej

            ul. Wojska Polskiego 34

            22 728 08 83

            DYREKTOR

            Elżbieta Żurawiecka

             

            Szkoła Podstawowa Nr 4

            im. Jana Pawła II

            ul. Hubala 4

            22 758 68 07

            DYREKTOR

            Maria Stawska

             

            Szkoła Podstawowa Nr 5

            im. I. J. Paderewskiego

            ul. Długosza 53

            22 486 31 21

            DYREKTOR

            Aleksandra Kurtz

             

            Szkoła Podstawowa Nr 6

            im. Henryka Sienkiewicza

            ul. Lipowa 31

            22 758 79 44

            DYREKTOR

            Anna Tybora

             

            Szkoła Podstawowa Nr 8

            im. Władysława Broniewskiego

            ul. Obrońców Pokoju 44

            22 728 94 39

            DYREKTOR

            Magdalena Kulmaczewska

             

            Szkoła Podstawowa Nr 9

            im. Marii Skłodowskiej-Curie

            ul. Mostowa 6

            22 758 12 47

            DYREKTOR

            Konrad Stańczyk

             

            Szkoła Podstawowa Nr 10

            im. Marii Konopnickiej

            ul. Pływacka 16

            22 299 39 19

            DYREKTOR

            Mirosława Śliwińska

             

            Rodzice mają możliwość  wskazania 3 oddziałów przedszkolnych w procesie rekrutacji.

            Jeśli w postępowaniu rekrutacyjnym dziecko nie zostanie przyjęte do żadnego oddziału przedszkolnego, wskazanego przez Rodziców we wniosku,  Prezydent Miasta skieruje dziecko do innego oddziału przedszkolnego, z zachowaniem odległości 3 km od miejsca zamieszkania.

            Rekrutacja do oddziału przedszkolnego będzie przeprowadzana zgodnie z następującymi kryteriami:

            - kryteria ustawowe określone w art. 131 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (t. j. Dz.U. z 2023 r. poz. 900 ze zm.) po 30 punktów za każde z kryteriów:

            1. wielodzietność rodziny kandydata;
            2. niepełnosprawność kandydata;
            3. niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
            4. niepełnosprawność obojga  rodziców kandydata;
            5. niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
            6. samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
            7. objęcie kandydata pieczą zastępczą.

            - kryteria samorządowe, które będą brane pod uwagę na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego:

            1. Obowiązkowe szczepienia ochronne – 8 punktów.
            2. Zasiłek rodzinny - 4 punkty.
            3. Praca zawodowa obojga rodziców/ samotnego rodzica/ prawnego opiekuna - 2 punkty.
            4. Podatek odprowadzany w Gminie Miasto Pruszków – 3 punkty dla każdego z rodziców.
            5. Rodzeństwo dziecka w placówce wskazanej na pierwszym miejscu -  8 punktów.
            6. Dochód na osobę w rodzinie dziecka – 1 punkt.

            Wygenerowany w systemie wniosek o przyjęcie dziecka do oddziału przedszkolnego należy złożyć wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie kryteriów rekrutacyjnych do oddziału przedszkolnego pierwszego wyboru.

            Przewodniczący komisji rekrutacyjnej, powołanej w oddziale przedszkolnym Szkoły Podstawowej może wystąpić do rodziców o przedstawienie dokumentów, potwierdzających informacje zawarte w oświadczeniach oraz zwrócić się z wnioskiem o potwierdzenie informacji zawartych w oświadczeniach do Prezydenta Miasta, który za pośrednictwem odpowiednich instytucji uzyska niezbędne informacje.

            Komisja Rekrutacyjna nie będzie uwzględniała  punktów za kryterium, dla którego brak jest potwierdzenia w złożonej przez rodziców/opiekunów prawnych dokumentacji.

            Dzieci 6-letnie, których rodzice złożą deklarację o kontunuowaniu wychowania przedszkolnego w przedszkolu, do którego uczęszcza dziecko nie podlegają rekrutacji do oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych.

            Postępowanie uzupełniające

            Postępowanie uzupełniające będzie prowadzone wyłącznie w przypadku, gdy w oddziale przedszkolnym będą wolne miejsca po zakończeniu rekrutacji.

            Wnioski złożone po terminie określonym w harmonogramie rekrutacji nie zostaną uwzględnione.

            Szczegółowych informacji na temat rekrutacji będą udzielali:

            • pracownicy sekretariatu szkoły,
            • pracownicy Wydziału Edukacji Urzędu Miasta Pruszkowa

            Harmonogram rekrutacji na rok szkolny 2024/2025 do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych. (link z zarządzeniem na stronie Urzędu Miasta)

            Kryteria rekrutacji do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Miasto Pruszków, branych pod uwagę na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego, określenia liczby punktów za każde z tych kryteriów oraz dokumentów niezbędnych do ich potwierdzania. (link z uchwałą na stronie Urzędu Miasta)

             

          • Rekolekcje wielkopostne 2024

          • Plan Rekolekcji dla uczniów:

             

            04 marca 2024 r - Poniedziałek:

            9.50 - 10.35 - klasy IV - VI

            10.50 - 11.35 - klasy VII - VIII

            11.45-12.30 - klasy 0 - III

             

            05 marca 2024 r - Wtorek:

            9.50 - 10.35 - klasy IV - VI

            10.50 - 11.35 - klasy VII - VIII

            11.45-12.30 - klasy 0 - III

             

            06 marca 2024 r - Środa:

            9.50 - 10.35 - klasy IV - VI

            10.50 - 11.35 - klasy VII - VIII

            11.45-12.30 - klasy 0 - III

          • Wielki Turniej Wiedzy o Harrym Potterze

          • To oni!

            Kuba Wołek z kl. 5c , Wojtek Zieliński i Wojtek Duda z klasy 8c.

            Pokonali setki szkół, tysiące zawodników i dzięki ogromnej wiedzy, w finale Ogólnopolskiego Konkursu Harry Potter - Puchar Szkół - II edycja zorganizowanym przez Wydawnictwo Media Rodzina oraz Grupę Czas Dzieci, zajęli niesamowite 2 miejsce!

             

            Jak tego dokonali?

            W pięcioetapowym turnieju mogli wziąć udział wszyscy uczniowie – niezależnie od wieku i klasy, do której uczęszczają, z wszystkich rodzajów szkół z całej Polski.

            Eliminacje wewnętrzne odbyły się w szkolnej bibliotece 27 października 2023 r. Wzięło w nich udział jedenaścioro śmiałków.

            W eliminacjach ogólnopolskich szkoła otrzymała dostęp do quizu konkursowego, w którym laureaci etapu szkolnego zdobywali punkty. Quiz posiadał ograniczenie czasowe. Od momentu odpowiedzi na pierwsze pytanie, uczniowie mieli godzinę, aby rozwiązać jak najwięcej zadań i zdobyć jak najwięcej punktów. Okazało się, że zdobyte 33540 punktów pozwoliło Wojtkowi, Kubie oraz Wojtkowi przejść do wielkiego finału, który stał się pretekstem do niezapomnianej dwudniowej wycieczki do Krakowa.

            W ostatnim etapie, Wielkim Turnieju Wiedzy o Harrym Potterze, który odbył się 11 stycznia 2024 r. na Wawelu w Krakowie, stanęli naprzeciw siebie uczniowie  polskich szkół - dwie z Poznania, po jednej z Gliwic, Sopotu, Świętochłowic, Wieliczki, Zakopanego, Krakowa, Rzeszowa i Pruszkowa. Byli to zawodnicy najlepsi z najlepszych, znający wszystkie fakty i pamiętający najdrobniejsze szczegóły z książek o młodym czarodzieju! W magicznych przestrzeniach zamkowych, wśród dymiących eliksirów, niesamowitych przekąsek do złudzenia przypominających te ze sklepu przy ulicy Pokątnej, odbyła się walka na wiedzę. Pierwszy etap nasi Potteromaniacy pokonali brawurowo. W drugim odpowiedzi niczym zaklęcia zmieniły chłopcom zwykły dzień we wspomnienie na całe życie. Zajęli zaszczytne drugie miejsce.

            Serdecznie gratulujemy!

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 2 im.Kornela Makuszyńskiego
      • 22 758 79 74
        tel.kom 501 525 025
      • ul.Jasna 2
        05-804 Pruszków
        Poland
      • Dyrektor
        mgr Marek Śrębowaty
      • Wicedyrektorzy
        mgr Anita Baińska-Trzebińska,
        mgr Mateusz Bąkowski,
        mgr Katarzyna Jutkiewicz
      • poniedziałek 8.00-16.00
        wtorek 8.00-16.00
        Środa 8.00-16.00
        czwartek 8.00-16.00
        piątek 8.00-16.00
      • https://www.sp2pruszkow.pl/a/dokumenty-szkolne/deklaracja dostępności
      • /SPnr2Pruszkow/SkrytkaESP
  • Galeria zdjęć

      brak danych